måndag 4 februari 2008

Tillökning!

Jag kan meddela att det blivit tillökning i familjen, en nyfödd kalv och en 8 veckors valp.

Vår resa till Gislaved för hämtning av irlänsk varghundsvalp var planerad sedan en tid tillbaka.

Vi hade bestämmt oss för att starta tidigt i morse så att vi kom hem igen med valpen i skaplig tid. Givetvis väljer då en av våra kor att nedkomma lite tidigare än beräknat i exakt lagom tid för vår avfärd. (Mina föräldrar som bor tillsammans med oss på gården tycker att eftersom vi redan har tre hundar kanske det kunde räcka och min teori är att kossan är i maskopi med dem.)

Nåväl, det hanns både med att välkommna kalv och att komma iväg.

Till alla stickintresserade kan jag meddela att det från Örebro till Gislaved är exakt: 40 cm slätstickning med näbbäcksgarn och stickor 4,5. 110 maskors bredd , ganska rask stickning i ett uppdämmt "stickalängeutanavbrottsbehov" eller ca 28 mil enkel resa. Hemmåt är det lite kortare för då har man fullt upp att klappa om och gosa med liten? valp. Jag kan också tala om att det inte var jag som körde. Väl hemkommna bar det iväg ut i lagården för att lite närmare beundra lilla Månsken som kalven skall heta och nu i kväll håller håller våra tre vuxna hundar, 2 bordercollis och en varghund på att bekanta sig med en liten småläskig men ganska söt valp.

Bilder på kalv, valp och stickning kommer i morgon.

Sist med inte minst så har jag fått en hemlisvän, i morgon skall jag packa mitt första paket till henne.

2 kommentarer:

Malinmittilivet sa...

Ser med spänning fram emot att få se den lille smålänningen!

Moniqas sa...

Va himla skoj med en vovve! Men visst blir de stoora!!?? *S* kan nog behövas...du har ju stora ytaro för den att röra sig på =) *kram* Ha en fin dag och lycka till med den "lille" /Moniqa