måndag 25 februari 2008

värktabletter och p piller

En liten influensa har tittat förbi och däckat mig och mannen för några dagar.Jag är dock på bättringsvägen och hasar omkring här hemma utan att ha ork till så mycket annat än att just hasa omkring, otroligt enerverande med tanke på att det finns tusen saker att göra.
Det är nu så att jag är motståndare till allt vad värktabletter heter, läste vid något tillfälle att det tog ca två år för resterna från en värktablett att lämmna kroppen och dessutom tänker jag att det aldrig kan vara bra att inte veta om jag är sjuk eller inte.
I alla fall, efter påtryckning från mannen som sjöng värktablettens lov samtidigt som jag verkligen inte mådde bra tänkte jag att , jag tar en tablett då.
Styrde stegen mot köket, hittade förpackningen på spiskanten, tryckte ut tabletteländet och tänkte att den i alla fall inte var så stor, svalde ner den tillsammans med några klunkar vatten.
Någon timma senare meddelade jag mannen att tabletten minsann inte verkade ett dugg, och att det nog bara är hokus pokus. Han frågade vilken jag hade tagit eftersom vi tydligen både har brustablett och vanlig hemma, jag svarade att jag tog den som stod på spisen.
Vad säger du utbrast han, då har du ju tagit kattens p piller, undrar vad som händer nu?
Två dygn senare kan jag meddela att det hände ingenting och inga kattungar har det blivit heller så jag kom nog ur det hela med blotta förskräckelsen.
Ett är dock säkert, aldrg mera en tablett./ Karin

4 kommentarer:

Marianne sa...

Ja det lät ju inte allför kul att äta kattens piller...
Jag hälsade på hos dig i går men då var du inte hemma. Så vi får prata stickning en annan dag längre fram. Köpte med en ost och lite chokladmint honung.

Malinmittilivet sa...

Tror katten att det inte hjälper med p-piller mot influensa! Skrattade gott när Pär kom hem idag och berättade... Krya på dig. Kram!

Moniqas sa...

*gapskrattar* gu va tokigt det kan bli! Ja kära nån... hoppas du blir bra från värkandet snart. Jag är tvungen att äta såna där inflammationshämmande av och till...men innan """""""Värmeåldern"" åt jag inga pillar men efter 50 har leder och annat blivit pestiga. Hr försökt med det mesta inom naturliga grejor och utövar yoga men ibland räcker inte det. *kraam*

Joana sa...

Oh herrejisses, du kan ju få en att skratta gott :)