tisdag 6 januari 2009

Nytt år och nya goda vanor....

Nytt år,en hel bok med oskrivna blad och ny luft att andas.
Jag går ut lika hårt varje år och älskar verkligen de här första dagarna i Januari.
Jag håller för fullt på med att befästa nya goda vanor och lyckas jag med en bråkdel av alla goda vanor jag för tillfället håller på med kommer detta att bli ett sjusärdeles bra år.
En god vana jag tänkte lyckas med är att blogga lite oftare.
Jag skall försöka berätta lite mer om vad som är på gång här på Granhammar,i våra butiker,om kurser, ostsmakarkvällar,stickcafe´,vad som händer i mejeriet,garn, stickningar, och så djuren så klart.
Så bra det kommer att bli!!!!
Jag lovade i mitt förra inlägg att tala om vad "ödlehopp" är.
Det var på det första stickcafe´t vi ordnade som en av stickerskorna kämpade med ett par strumpor. Väl kommen till hälen tog det stopp,(det är ju nu inte helt ovanligt att det tar just stopp vid hälen och skall det nu ta stopp är det väldans tur att det gör det på ett stickcafe´för då finns det akuthjälp att få)stickerskan utbrast,VAD ÄR ETT ÖDLEHOPP FÖR NÅGONTING? Total tystnad varpå en ytterst erfaren stickerska närmade sig mystiskt mönster,halvstickad häl samt förvirrad stickerska.
Det visade sig att "ödlehopp" helt enkelt är en överdragshoptagning som förkortas ödhpt, så nu vet ni det.
Nu väntar fåtöljen och strumpstickningen, jag hoppas att jag hinner med mina ödlehopp innan sängen kallar./karin

1 kommentar:

Unknown sa...

Åhh...man tackar! "en ytterst erfaren stickerska"...jag kanske ska titulera mig som det i telefonkatalogen.. *ha ha*