tisdag 5 mars 2013

Mina rara höns berikar mitt liv just nu, så det är inte mer än rätt att de får ta plats här på bloggen också. Här kommer en liten presentation av dem som fastnade på bild i dag. Att fota djur är inte enkelt och att fota höns är synnerligen oenkelt,,, men..Först ut är stora ståtliga Ralf, det är vad jag döpt tuppen till. Han är lite lik Ralf Gyllenhammar tycker jag speciellt med fjäderfrisyren uppe på huvudet. Den första bilden är på Ralfs bakparti som är det han oftast vänder upp. Han är en mycket vänlig själ som månar om alla sina 6 fruar. Sedan har vi hönan Guldhild, en skimrande skapelse som värper brunprickiga ägg. Lilla Gumman är vit med svarta fläckar och ser ut som Pippis häst, fast som höna då! Hon värper gröna ägg. Sist bland dagens bilder ser vi Lilla Stumpan, hon är en väldigt kort höna som helt plötsligt bara tar slut, själva stjärtfjädrarna finns inte, liten och söt är hon och värper små bruna ägg. Jag återkommer med fler ur gänget när de fastnat på bild/ karin

1 kommentar:

Annika J sa...

Gillar Virvelvind! <3