lördag 27 februari 2010

nu är......nu

Vi pratar ju om hur svårt det är att leva i nuet och riktigt ta vara på just det ögonblick som är...nu.

Jag känner efter,letar och många gånger nästan drar underläppen över huvudet på mig för att försöka hitta nuet, men nu tror jag att jag kommit på det.



Det gäller bara att befinna sig mitt emellan "nysset" och "straxet" och se till att hjärtat och hjärnan också är där samtidigt,(det skadar absolut inte om resten av min kropp också är i närheten).

Lätt som en plätt/karin

4 kommentarer:

Kattis sa...

Gums

Du har så rätt...
Man är alltid nästan där... I framtiden istället för att stanna och tänka nu... Vad skönt just nu känns..
Vi behöver nog alla bli lite slagna i skallen så att man tänker efter och njuter NU...

Som jag just nu... Sitter i soffan.. Stickar... (inte just i sekunden eftersom jag nu sitter här och skriver och funderar på nuet.. men straxt) Livet är bra underbart....


TACK Karin för att du tog upp detta.. Fick mig att tänka till... :-)


Kramizzz Kattis

Britt sa...

Roligt att du är igång med bloggandet igen. Jag har saknat dig, kollat lite då och men ingen Karin, och NU fanns du där igen.
Tänker ofta på mitt besök hos dig, då när Edwins mössa var borta, skulle så gärna vilja vara med på stickkafé, men det är långt från Luleå.Besöker min dotter i Örebro i mitten av mars och då ska vi i alla fall hälsa på hos dig.
Ha det bra. Britt

Camilla sa...

herregud människa, ibland är du så klok så jag ja ... jag finner inte ord, inte dåligt för en utan "kort"... ;-)

AnJa sa...

Jag var och hälsade på hos dig förra sommaren och återkommer säkert i sommar igen. Du har ett underbart ställe! Hoppas du inte tar illa upp om jag citerar din analys av här och nu på min blogg. Den var helt enkelt underbar!